Emotie eten de baas

Ga je snoepen en snaaien om ‘lastige’ gevoelens te dempen? Dan is het nu tijd om te stoppen met lijnen en het emotie-eten stap voor stap aan te pakken. Het is vele deelnemers al gelukt het emotie-eten onder controle te krijgen. Als Emotie-eten de baas specialist© laat ik jou onderzoeken waar jouw neiging tot emotie-eten vandaan komt. Je leert voelen dat je eigenlijk behoefte hebt aan een luisterend oor, troost of liefde. Daarnaast staan wij stil bij het kunnen volhouden van het afvallen zonder dat jij  neigt terug te vallen nadat ik het een keer ‘mis’ is gegaan nadat je te veel hebt gegeten. De ‘Emotie-eten de baas’ methode bestaat uit een combinatie van voedingsadviezen en gedragstherapie.

Wat bied ik jou?

–  Individuele begeleiding
–  Groepsbegeleiding
–  Kennismaken met het 7 stappen plan emotie eten de baas tijdens een workshop Emotie eten de baas.

Neem contact op voor een gratis intakegesprek om kennis te maken en te onderzoeken of dit een passend programma voor jou is. Bekijk in de agenda wanneer er workshops aangeboden worden en het groepsprogramma start.

emotie eten de baas

3 maanden traject Emotie eten de baas

Voor wie is dit pakket geschikt?

Dit pakket is geschikt voor mensen die definitief afscheid willen nemen van het emotie-eten. Het is een intensief traject van 12 weken persoonlijke begeleiding en coaching op maat waar bij je gaat werken middels het 7-stappenplan emotie eten de baas. De consulten worden afgewisseld met e-mailcontact. Jij wordt weer de baas wordt over het eten in plaats van dat het eten de baas is over jou!

Inhoud pakket en werkwijze

–  GRATIS intake: hierin bespreken we jouw hulpvraag, knelpunten en kijken we samen of dit pakket passend voor je is.

Indien je instemt met het pakket teken je hier voor een contract van ± 12 weken en ga je akkoord met de totale kosten van € 425,-. We bekijken van te voren samen welk deel (of soms alles) door de verzekering wordt vergoed. Indien een deel buiten de verzekering valt wordt dit resterende bedrag middels een eenmalige machtiging/factuur in rekening gebracht.

–  5 vervolgafspraken: elke twee/drie weken is er een vervolgafspraak van ± 45 minuten. Tijdens deze consulten wordt o.a. aandacht besteed aan hoe jij je emotie eten onder controle kunt krijgen middels gedragsoefeningen. Daarnaast krijg jij tips en adviezen over wat een verantwoord voedingsadvies op maat is.  De focus ligt op het doen van inzicht gevende en ervaringsgerichte oefeningen waarmee jij vaardigheden leert om bewust te kiezen en goed voor jezelf te zorgen richting jouw einddoel. Daarnaast staan wij stil bij de obstakels, lastige situaties en leer je hoe jij blijvend jouw gedrag kunt veranderen.  Haalbare, realistische doelen brengen jouw verder om patronen te doorbreken richting een gezonde relatie met eten en jezelf.

–  5 e-mailconsulten: Daarin benoem je wat goed gaat, wat tegenvalt en verzamel je de vragen die je hebt. Via de mail reageer ik op jouw voortgang en vragen.

Tijdens het laatste consult evalueren we het traject en bespreken we hoe je in de toekomst verder wilt. Juist door het aangaan van een pakket kan jij jezelf een belofte, een verbintenis opleggen, dat je door gaat, ook als het tegen zit!

Investering: 425 euro ( vanaf 2022:  475 euro)

Inclusief het boek “Liefde in plaats van chocola” van Fenna Janssen t.w.v. € 17,95

Wat levert het je op?

  • Meer energie en fitter voelen
  • Blijvend en geleidelijk gewichtsverlies ipv streng lijnen en daarna met rente aankomen
  • Bewustwording van jouw eetpatroon, controle krijgen over het emotie eten
  • Meer kunnen genieten van eten zonder schuldgevoelens
  • Genieten van bewegen, zonder dat je meteen 3 x per week naar de sportschool moet.
  • Een trots gevoel en meer zelfvertrouwen!

6 maanden groepsprogramma Emotie eten de baas

Cursus voor volwassen die (blijvend)willen afvallen

Herken jij jezelf als jojoër? Heb je al bewezen dat je goed kunt afvallen, maar kom je weer aan bij tegenslag, verdriet of door de vele eetverleidingen? Dan is het tijd te stoppen met lijnen en jouw eetgedrag stap voor stap aan te pakken middels het groepsprogramma Emotie eten de baas.

Emotie eten de baas GROEP start 24 januari 2022

STOP met crashdiëten, voorkom het jojo-effect en kies voor een blijvend en gezond resultaat! Tijdens de cursus ‘Emotie eten de baas’ ga jij opzoek naar de oorzaken van jouw eetgedrag. Je wordt bewust van de valkuilen en moeilijke momenten en leert hier op een gezondere manier mee om te gaan. De focus ligt op het onder controle krijgen van je eetgedrag zodat je succesvol ( blijvend) zult afvallen en meer gaat leven naar jouw belangrijke waarden! 

Herken jij jezelf in één van de volgende uitspraken? 

  • Ik eet wanneer ik moe, blij, verdrietig of onrustig ben
  • Ik eet om mezelf te belonen na een drukke dag
  • Ik kies vaak voor gemakkelijk eten wanneer ik gestresst ben
  • Ik eet vaak gedachteloos en snel
  • Ik heb veel ( crash-) diëten geprobeerd maar houd dit niet vol
  • Ik kan moeilijk ‘nee’ zeggen tegen een gebakje/hapje tijdens een feestje

Meld je dan NU aan voor de groepscursus Emotie eten de baas!

Tijdens deze cursus leer je wat gezond eten is en hoeveel jouw lichaam nodig heeft om gezond af te vallen. Je gaat haalbare, concrete doelen stellen en krijgt advies en begeleiding bij het omgaan met eetverleidingen. Je steunt elkaar in de groep. Er komen ook verschillende gasttrainers, waaronder een heartmathcoach die meer inzicht geeft in de invloed van onze ademhaling op stress en hoe jij dit kunt reguleren.

Inhoud groepscursus:

De cursus bestaat uit tien bijeenkomsten van twee uur. De groep bestaat minimaal uit 6 personen en maximaal uit 12 personen. Tijdens de eerste bijeenkomst ontvang je een werkmap met opdrachten en informatie. Er is wekelijks emailcontact en de volgende thema’s komen o.a. aan bod:

  • gezond eten: stap voor stap je eetpatroon wijzigen i.p.v een crash dieet volgen
  • informatie over gezonde voeding, calorieënwijzer voor verjaardagen, vakanties, BBQ’s, feestdagen
  • emotie-eten onderzoeken en vaardigheden leren hoe ermee om te gaan: eet ik uit boosheid, frustratie, verdriet of ‘leegte’ of uit gewoonte? Waar heb ik echt behoefte aan?
  • Uit de vicieuze cirkel van afvallen- aankomen stappen door te leren hoe jij de regie weer kan pakken na een ‘misstap’;
  • Durven ‘nee’ zeggen tegen verleidingen en ‘ja’zeggen tegen jezelf. Wat is belangrijk voor jou om een gezonde relatie met eten en jezelf te krijgen?

Inclusief:

  • Persoonlijk handboek met opdrachten, plannen, dagmenu’s;
  • Het boek “Liefde in plaats van chocola” van F. Janssen;
  • Gasttrainers: o.a. een heartmathcoach die meer inzicht geeft in de invloed van onze ademhaling op stress en hoe jij dit kunt reguleren;
  • Online coaching door de Emotie-eten de baas specialist© Sanne Kramp

Investering :                     475 euro, waarvan 180-210 euro wordt vergoed vanuit de basisverzekering bij elke zorgverzekeraar[1]

Cursusdata:                      24 jan, 31 jan, 7 feb, 28 feb, 14 maart, 4 april, 25 april, 16 mei, 13 juni, 4 juli 2022

Locatie:                             Gezondheidscentrum Corpus, Canadalaan 10 te Groningen

Tijd:                                   19.00-21.00uur

Samen op weg naar een gezonde relatie & jezelf!

[1] Er vindt wel een verrekening met het eigen risico plaats

Meld je aan via het contactformulier

Ervaringsdeskundige Laura over het groepsprogramma: ‘ Vanaf de eerste bijeenkomst voelde ik me ‘veilig’ in de groep. Ook al moest ik wel een beetje wennen: ik deelde nooit mijn gedachten over eten of hoe vaak en wat ik at. Uit schaamte. Ik kreeg veel nuttige informatie over voedsel en calorieën maar vooral ook over waaróm ik at zoals ik at. Inzicht dus. En dat is voor mij de sleutel geweest. Mijn doel was het stoppen van mijn eetbuien ’s avonds met als bijkomend voordeel kilo’s kwijtraken. Heb ik mijn doel behaald? Ja. Ik heb niet meer élke avond een eetbui en ik ben kilo’s kwijtgeraakt.’

Emotie-eter of Verleidingseter?

Wil jij weten of je vooral een emotie-eter bent of juist een verleidingseter? Of allebei?

Download de test en vul de 20 vragen in. De uitslag krijg je direct te zien.

emotie eten de baas test

Bij het invullen van het formulier word je automatisch aangemeld voor onze nieuwsbrief.

Deze website is beschermd door reCAPTCHA en Google. Het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden zijn van toepassing.

Recensies deelnemers

‘Ik heb geleerd in dit traject milder te zijn voor mezelf en ervaar hierdoor meer rust. Sanne stelt je op haar gemak en geeft je het gevoel dat je er mag zijn en het OK is wat je doet en probeert toe te passen. Er werd aandacht besteed aan de knelpunten die op dat moment belangrijk waren voor mij.’

Linda, Individueel traject

‘De rol van Sanne is in dit traject voor mij erg belangrijk geweest. Haar manier van communiceren, van (open) vragen stellen, tot het komen van de kern van iets vond ik erg prettig. Ook al waren we met een groep, Sanne had van ieder apart goed door wat er speelde. Daarbij heb ik vertrouwen in wat Sanne zegt. Ze verkoopt geen nonsens als ‘je mag nooit meer…..’ vul maar in. De informatie die ze geeft is grotendeels wetenschappelijk onderbouwd en als ze iets niet weet dan zegt ze dat ook. Daardoor vind ik haar geloofwaardig.’

Deelnemer

‘Door de oefeningen leerde ik beter voelen wat ik eigenlijk deed. Het Ouder -Volwassen- Kind model heeft me in het algemeen geholpen. En verder heb ik vooral de kleine stapjes en minder extreem denken over afvallen en aankomen door de aanpak van Sanne geleerd, gecombineerd met praktische adviezen over hoe het wel kan. Sanne gaf vaak een tip om één of twee dingen per periode aan te passen en daardoor lukte het om die dingen aan te passen, waardoor er niet teveel faal-ervaringen komen die zorgen voor opgeven of met meer druk harder proberen.’

Karlijn, Individueel traject

‘De algemene voorlichtingsavond vond ik informatief en werkte enthousiasmerend. De toon was positief en er werd uitgelegd hoe het programma grofweg in elkaar stak. Ik besloot me aan te melden.’

Deelnemer, Gratis informatieavond

‘Vanaf de eerste bijeenkomst voelde ik me ‘veilig’ in de groep. Ik kreeg veel nuttige informatie over voedsel en calorieën maar vooral ook over waaróm ik at zoals ik at. Inzicht dus. En dat is voor mij de sleutel geweest. Mijn doel was: het stoppen van mijn eetbuien ’s avonds met als bijkomend voordeel kilo’s kwijtraken. Dit is gelukt.’

Lisa, Groepsprogramma

‘Op weg naar een gezonde relatie met eten & jezelf’